De eerste week! - Reisverslag uit San Carlos, Nicaragua van Tyka Uijting - WaarBenJij.nu De eerste week! - Reisverslag uit San Carlos, Nicaragua van Tyka Uijting - WaarBenJij.nu

De eerste week!

Door: Tyka

Blijf op de hoogte en volg Tyka

05 Februari 2013 | Nicaragua, San Carlos

De eerste week zit erop! Ik ben vandaag aangekomen op mijn eindbestemming en tot nu toe bevalt het erg goed in mijn gastgezin! Jonge kinderen dus helemaal leuk! Ik heb een eigen hele grote kamer, met veel ruimte en zelfs een eigen ‘badkamer’.

De afgelopen week al heel veel leuke dingen gedaan en nieuwe indrukken gehad. De laatste dag in Costa Rica, gister dus, ben ik zelf met de bus naar het winkelcentrum gegaan, en natuurlijk ook weer teruggekomen. Dit was wel spannend maar ook erg makkelijk. Later die avond zijn Nick en ik samen in de taxi naar Mal San Pedro gegaan om met de rest van de groep een film te kijken. De film ‘Django’ is echt een aanrader. Typisch, met een mooi ontroerend verhaal, maar lachwekkend.

Afgelopen week al vijf maal anderhalf uur spaanse les gehad, door veel te doen leer je. Het is grappig hoe veel meer ik al weet en kan spreken dan aan het begin, al is dit nog lang niet voldoende.

Afgelopen donderdag zijn we met z’n drieën, Nikki, Nick en ik naar Nicaragua gereisd per taxi, bus en boot. Om vier uur vanochtend was de taxi al bij mij thuis om me op te halen. De reis verliep veel vlotter dan verwacht en rond kwart over twee kwamen we aan op onze eindbestemming en hopelijk over een tijdje ons thuis, San Carlos!
Hier stonden de zusjes van Nikki ons al op te wachten en we werden verwelkomt met een luidt gejuich en gezwaai. Omdat er bij mij in eerste instantie niemand thuis was ben ik nog even bij de familie van Nikki gebleven, want echt ontzettend aardige mensen zijn. Rond een uurtje over half vier was een oom thuis en ben ik hierheen gebracht, wat bij Nikki in de straat is trouwens.

Het is hier weer zoveel anders dan in Costa Rica. De sfeer op straat, want daar is iedereen, is zo vriendelijk, dit gaf me meteen een vertrouwd gevoel. Ik heb al tikkertje gespeeld met mijn zusje en broertje en de zusjes van Nikki, ook heb ik mijn familie al drop laten proeven wat ze ‘helaas’ mucho rico, erg lekker, vinden. Zo blijft er dus minder voor mij over.
Mijn fototoestel staat ondertussen vol met hele slechte foto’s die een zusje van Nikki gemaakt heeft, maar dat is alleen maar erg leuk.

Dit hiervoor een aantal dagen geleden geschreven en ondertussen al aardig geaard. Twee avonden gefeest, San Carlos leren kennen en vandaag zelfs mijn schooltje waarop ik ga lesgeven gezien. Morgen een tepse, een soort vergadering. Ook de eerste spaanse les zit er hier op. Met de profesora naar de mercado geweest om daar de groente en fruit namen te oefenen en plaatsen te benoemen. Het is hier ondertussen heerlijk warm aan het worden.

Nu in een internetcafé ff alles updaten, want er is internet in huis, maar nu even niet. Waarschijnlijk is de rekening niet betaald. Vanaf de 15e is er wel weer internet thuis. Nice!

Eén echt super vet ding, eigenlijk zelfs wel twee: Onderweg op de boot konden we de apen horen en zien. Normaal zitten ze veel verder de jungle in maar omdat het bewolkt is zaten ze dit keer heel dicht bij de rivier. Verder hebben we gewoon een hangmat in de huiskamer hangen, hoe chill!!!!!!

Enig minpuntje. De wc is op dit moment een hokje buiten in de tuin. Binnenkort wordt dit binnen gemaakt, maar dat is nu dus nog niet zover. Ach dat kan ik vast wel handelen.

Ik ben echt volop aan het genieten hier aan de andere kant van de wereld! Tot snel!

Adios, of zoals hier wordt gezegd; Adio!

Tyka

  • 05 Februari 2013 - 00:41

    GeJeVe:

    Nice story en dit is nog maar the beginning!! Veel plezier. Groeten aan je straatgenoot.

  • 05 Februari 2013 - 03:26

    Evelien:

    Leuk om te lezen! Lekker op gang voor een mooie tijd, puur genieten! Wat hebben wij het goed =)
    Dikke knuffel!!!

  • 05 Februari 2013 - 12:21

    Anja:

    leuk je verhaal te lezen en gelukkig hebben we je ook weer even gezien en gehoord. Van die wc....niet echt aanlokkelijk. liefs Anja

  • 05 Februari 2013 - 22:23

    Wendy:

    Hoi Tyka, erg leuk om jouw reisverslag te lezen en welke ervaringen jij zo al op doet, super! Wat een happening en fijn dat je erg enthousiast bent aan de andere kant van de wereld! Geniet er van en hou ons vooral op de hoogte!
    Waarschijnlijk ben je niet zo benieuwd naar ons verhaal, haha.....maar let op:

    Afgelopen weekend zijn de meeste voetbal wedstrijden afgelast vanwege ....jawel een prettige sneeuwbui, je begrijpt……balen voor Jesca en Demi.
    Zaterdag heeft Daniek 5 sets lang het spel verdeelt (1:5) helaas op nippertje verloren
    Vannacht rond 04.00 uur een geweldige onweer-bliksemknal (kop onder het kussen) gevolgd door (je kent ze wel) een fikse regenbui.
    Vanavond folders lopen voor zakcentje Daniek (jij weet hier alles van) om haar droom “een kaartje voor het concert van Beyonce) uit te laten komen.
    Dit weekend carnaval in Hoogland waarbij Demi zich afvraagt…..WAT MOET IK AAN!
    Zaterdag opendag vervolgopleiding Daniek
    Zondag spinning voor Dick en Daniek in Dordrecht

    Hele andere verhalen zoals je ziet en het zal je vast niet boeien, haha
    Geniet maar lkr van je avontuur.
    Groeten van ons allen, xxxx

  • 06 Februari 2013 - 11:13

    Anke:

    Genieten!! :) Heerlijk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tyka

Via de blogs die ik hier schrijf hoop ik jullie goed (soms misschien te gedetailleerd, maar daar heb je het maar mee te doen:P) op de hoogte te houden van alles wat ik op reis meemaak.

Actief sinds 06 Jan. 2013
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 14911

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2016 - 25 Oktober 2017

Wereldreis

24 Januari 2013 - 29 Juli 2013

Stage in Nicaragua

Landen bezocht: