Eerste dag in Costa Rica - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Tyka Uijting - WaarBenJij.nu Eerste dag in Costa Rica - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Tyka Uijting - WaarBenJij.nu

Eerste dag in Costa Rica

Door: Tyka

Blijf op de hoogte en volg Tyka

26 Januari 2013 | Costa Rica, San José

!Hola!
De eerste dag in Costa Rica zit er bijna op. Zometeen wat avondeten naar binnen werken en daarna naar Sebastiaan en Nikki om nog een filmpje (in het spaans) te kijken.

Gister ochtend, voor jullie allemaal al bijna twee dagen geleden is dit grote avontuur begonnen.
Op 24 januari om 10:30 zaten we in het vliegtuig klaar voor een lange vlucht. De vlucht naar Atlanta verliep soepeltjes. In het vliegtuig zat ik naast Nick en naast een Amerikaan uit Atlanta waarmee ik heerlijk gekletst heb.
Eenmaal op Atlanta aangekomen na 9 uur vliegen hebben we nog maar even een MacDonalds gepakt, want je weet maar nooit hoe lang je dat moet missen...
Om half zes (in Nederland half twaalf) vertrok de vlucht naar San Jose, Costa Rica, de stad waar Rens, Jeroen en Sebastiaan aankomend half jaar la escuela de fútbol zullen runnen.
Om kwart over acht op het vliegveld aangekomen, kort wachten op de lift naar de gastgezinnen.
Zelfs in het donker de ogen uit gekeken, ook al viel er weinig te zien en waren we allemaal dood op. (In Nederland is het ondertussen 4 uur snachts geweest).
Ik slaap aankomende week bij de gastfamilie van Jeroen in huis. Volgende week donderdag vertrekken we richting San Carlos, Nicaragua!
Olga en Carlos zijn ontzettend aardige mensen en we hebben tot een uurtje of twaalf zitten kletsen, foto's laten zien, etc.
Ondertussen is het bijna zeven uur sochtends in Nederland :0
Dood op uiteindelijk mijn bed in, lekker warm, dus boven de dekens gelegen. Midden in de nacht krijg ik nog eens kramp in mijn kuit, waarschijnlijk door het reizen, ik schrok me dood;)

Vanochtend werd ik om zeven uur wakker terwijl ik om acht uur pas de wekker had gezet, en aangezien er hier in huis Wifi is heb ik 'wie is de mol' lekker teruggekeken.
Vanochtend zijn we naar het centrum van San José gegaan om hier even rond te kijken en een simkaart voor Costa Rica te kopen. (2.000 colones, zo'n 3 euro 50.)
Mijn nummer is als volgt: 00506-85967509.
Volgende week in Nicaragua koop ik weer een nieuwe simkaart voor daar. Vervolgens bij Sebastiaan en Nikki wat financiele zaken gedaan en daarna naar huis om te lunchen. Rijst, met een soort krieltjes en worteltjes. Ook gebakken madura, ook wel bakbanaan zoals we die in Nederland kennen, echt SUPER lekker en zoet van zichzelf.
Droge rijst is op dit moment nog niet echt mijn ding maar dat zal wel wennen.
Vanmiddag zijn we naar het Novicentro geweest om lekker rond te neuzen en eventueel wat spullen te kopen. Voor mij was dit oa een wereldstekker want die had ik op de paklijst over het hoofd gezien. Ook nog wat tampons en scheermesjes aangezien deze in Nicaragua minder voor handen zijn!
Nu net terug van onze eerste spaanse les. Dit was best nog wel te doen, ook al sprak de vrouw vrij snel. Veel herhaling voor mij gelukkig. Een rustige start na zoveel indrukken is wel fijn.
Nu nog een klein hapje avond eten en daarna relaxed een filmpje kijken, als ik dat nog volhoud want ik ben eerlijk gezegt wel moe!

Morgen vertrekken we smiddags naar Playa la Puntarenas! Zondag lekker een dagje op het strand doorbrengen dus:)

De rest van de week in Costa Rica zal veel spaanse les, shoppen, geregel, vergaderen en mooie indrukken opdoen zijn!

Of het volgende verslag nog in Costa Rica is of in Nicaragua zal zijn is voor mij en vraag en voor jullie dus ook;)

!Hasta la próxima ves!

Saludos,

Tyka

  • 26 Januari 2013 - 08:58

    Marijn:

    Mooi verslag he!! En echt helemaal aan de andere kant van de wereld. Ik bedoel naast het tijdsverschil (uurtje of 14?) zit je ook in een hele andere cultuur. En lekker naar het strand ipv op de schaatsen!

    Heel veel plezier!

  • 26 Januari 2013 - 12:08

    Larissa:

    jaaaaa je bent heel aangekomen! :D Veel plezier!

  • 26 Januari 2013 - 13:06

    Remke:

    Heel veel plezier daar komende week en op naar Nicaragua! :-)

  • 26 Januari 2013 - 13:28

    Maurits:

    Hoi Tyka,
    We hadden al contact gehad over de reis en aankomst. Mooi dat alles goed is verlopen.Als eerste actie van de 1e volle dag daar naar 'wie is de mol' kijken, moest ik wel om lachen. Echt loslaten lukt nog niet. Mooi dat je nog niet aan de bonen hoeft en er ook ander lekker eten is. Aan het strand liggen terwijl hier nog geschaatst wordt is natuurlijk ook wel een bijzonder verschil. Veel plezier de komende dagen.
    gr; Maurits

  • 26 Januari 2013 - 18:15

    Anja:

    Ha Tyk
    Jij naar het strand en wij bezig geweest voor de wintersport. Ook jouw board klaar maar ja...Ben benieuwd of meer bevreesd naar de muggen ervaring. Sla er zoveel mogelijk dood voor ik kom.
    plezier, Xx Anja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tyka

Via de blogs die ik hier schrijf hoop ik jullie goed (soms misschien te gedetailleerd, maar daar heb je het maar mee te doen:P) op de hoogte te houden van alles wat ik op reis meemaak.

Actief sinds 06 Jan. 2013
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 14869

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2016 - 25 Oktober 2017

Wereldreis

24 Januari 2013 - 29 Juli 2013

Stage in Nicaragua

Landen bezocht: